Sonntag, 10. April 2011

1375.

Why are you so utterly unwilling to speak in person with your former friend, Mr. Precuneus was asked by his caring sister on his first visit at his family home in one of the very few comparatively well-to-do- "suburbs" of Accra (he had sent money to them during all of his stay in Berlin), and his answer caused her a long eye-widening: because, Mr. Precuneus said, sipping the coffee he no longer liked, because you tried to make an "international federal affair" out of it, a matter of heart and philosophy, a matter of political import, a matter of personal fate, a matter of worldwide weight - when I was always being ready for no more and no less than fair negotiations.

7 Kommentare:

Diskurswart hat gesagt…

Is doch eine ganz gesunde Haltung, was haben die denn?

Kreativleitung hat gesagt…

"Die"!

Mr. Precuneus hat gesagt…

Meine Schwester hat ein gutes Herz.

Der naseweise Sinologe hat gesagt…

Die Leute außerhalb des Westens verstehen nicht mal, dass es manchen Leuten - wie der hiesigen Kreativtucke - Freude macht, ganz allein zu schreiben, sie denken, ALLES geschieht gemeinsam, das koennen wir irgendwie nicht verstehen, also, alle außer mir natürlich, ich habe mich ja eingelebt in die Kollektivkulturen der anderen.

Der klitzekleine Forschungsminister hat gesagt…

Ich lache.

Minderheitlerin mit der ewigen blauen Bluse hat gesagt…

Klingt sehr überzeugend.

komplexitätswart hat gesagt…

Was jetzt?

Über mich